2012. december 27., csütörtök

Mézeskalács 3

Ez a harmadik féle mézeskalács receptem, amit felteszek. Viszont először gyártottam szalvétagyűrűt, kis mécsest és szalvétatartót. Ajándékba szántam Zsuzsának. Sajnos nem a kézügyességemről vagyok híres, így nem valószínű, hogy gyakran próbálkozok vele. Nekem még a pálcikaember megrajzolása is komoly kihívást jelent.
Mentségemre szolgáljon, hogy hatalmas szeretettel és lelkesedéssel készítettem. Szinte láttam lelki szemeimmel az örömét.
Hozzávalók:
- 65 dkg liszt
- 10 ek méz
- 1,5 tk szódabikarbóna
- 2- 3 evőkanál tejföl
- 15 dkg vaj vagy margarin
- 10 ek cukor
- 3 egész tojás és egynek a sárgája
- mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítése:
A szódabikarbónát a mézzel felforralom, majd hozzáadom a többi komponenst. Elkeverem, de nem viszem túlzásba a kevergetést. Majd beteszem a hűtőbe néhány órára, de az sem baj, ha fél- egy napra otthagyom. Annál könnyebb majd dolgozni vele.
Lisztezett deszkán kb 5- 6 mm vastagságúra kinyújtom a tésztát, majd kb 2 cm széles csíkokat vágok belőle. Vettem 12 db rolád sütőt, amelynek a szélesebb felén kb 2 cm az átmérője. Megkenegettem olajjal, majd erre tekertem rá a kis csíkocskáimat. A találkozásnál óvatosan összeragasztottam, a felesleget levágtam belőle.  Szépen egymás mellé, de nem túl közel leraktam a sütőpapírral bélelt tepsibe. Előmelegített sütőben kb 180 fokon halvány barnára sütöttem. Ez nálam hozzávetőleg 10 percet jelent. Azt javaslom, hogy közben figyeljétek, mert nem minden sütő egyforma. Ha túl sötét színű lesz, keserűvé válik, és ebből kifolyólag ehetetlen, kemény lesz.
A díszítést részben boltban vásárolt dekorkészlettel. részben pedig általam készített cukormázzal cifráztam. Az írókához 1 tojásfehérje, 1 teáskanál citromlé (vagy ecet), és 20- 25 dkg porcukor szükséges. Ezt kikeverem, és dekorfecskendőbe teszem.
A szalvétatartót két fogpiszkáló segítségével. és némi cukormáz segítségével rögzítem a talpához.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése