2012. december 10., hétfő

Almás püspökkenyér

Hol így hol úgy, de minden évben megünnepeljük az egyetemen a Mikulás napot kollégáimmal. Régebben neveket húztunk, és a kihúzott nevű kollégánkat ajándékoztuk meg, aztán Péter kitalálta, hogy ne ajándékozzunk, hanem hozzunk egy csokiszökőkutat meg mindenféle aszalt gyümölcsöt, és eszegessünk iszogassunk. Idén úgy döntöttünk, hogy mindenféle finomsággal lepjük meg egymást, aztán beszélgetünk egy jót miközben elfogyasztjuk a jó sok különlegességet.
Egyik finomabb volt mint a másik. Volt ott puding, gyümölcssaláta, magvak. Edit sajtos pogácsát sütött, Zsóka ezt a finom almás püspökkenyeret, Zsuzsa magvakból kekszet, amit hamarosan szintén elkészítek, én karamellás krémest......... Hadd ne soroljam.
Nos, gyorsan elkértem Zsókától a receptet, és hét végére meg is csináltam. Újítani akartam azzal, hogy a fele liszt helyett réteslisztet teszek bele. Szemüveg nélkül nem láttam, és grízt szórtam bele. Meg is ijedtem, amikor észrevettem, de addigra már ki is sült. Szerencsére nagyon fincsi lett. Pillanatok alatt elfogyott, bár Zsóka azt mondta, hogy sokáig eláll frissen. Hát nálunk nem lehet tartalékolni.
Hozzávalók:
- 50 dkg hámozott reszelt alma
- 15 dkg cukor
- 30 dkg liszt (fele lehet gríz vagy zabpehely)
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag sütőpor (ezt valahogyan csökkenteni szeretném)
- 1 tojás
- 2 kávéskanál fahéj
- jó bőven aszalt szilva, aszalt sárgabarack, aszalt vörösáfonya, mazsola, dió

Elkészítése:
Az egészet egy tálba belerakom, és jól összekeverem. 2 db vajazott őzgerincben 180- 200 fokon alsó- felső légkeveréssel megsütöm. (előmelegített sütőben)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése