2012. november 3., szombat

Milán grillázsos szülinapi tortája

Sajnálom, hogy az utóbbi időben minden kicsit késve kerül fel a blogomra. Egyetlen unokámnak, Milánnak szeptember 7- én volt az 1 éves szülinapja. Akkor sem lehettünk együtt, de augusztusban megünnepeltük a Szabolcséval és az Iniével együtt.
Nagyon hiányzik a drága picikém! Szeretném gyakrabban magamhoz ölelni, tanítgatni, játszani vele. Szerencsére skypeon elég gyakran látom, na de hát az mégsem az igazi. :-(
Légy nagyon boldog kisfiú Milán!!!!!
Hozzávalók:
- 8 tojás
- 8 ek porcukor
- 5 ek liszt
- 4 ek darált dió
- csipet só
- 1/2 csomag sütőpor

Krémhez:
- 4 dl tej
- 2 dl tejszín
- 3 csomag vaníliás cukor
- 4 tojás sárgája
- 20 dkg cukor
- 8 ek liszt
- 20 dkg vaj vagy Rama margarin
- grillázs

Grillázshoz:
- 15 dkg cukor
- 15 dkg dió
- kevés olaj

Elkészítése:
Először is elkészítem a grillázst.
A cukrot elkezdem karamellizálni, majd, ha elnyerte a megfelelő állagot, és színt, gyorsan belekeverem a durvára darált diót. Olajozott deszkára öntöm, és megvárom, míg megdermed. Ha teljesen kihűlt, összetördelem, és mozsárban megtöröm. 
A diós piskótához a tojások sárgáját a cukorral kikeverem, a fehérjéket csipet sóval felverem kemény habbá, majd hozzászitálom a lisztet, sütőport, porcukrot. Óvatosan belekeverem a darált diót, és vajazott, lisztezett tortaformában kisütöm. Ha kihűlt kétszer elvágom középen, így három lapom lesz belőle, és megkenem az alábbi krémmel.
A tejszínt és a tejet a vaníliás cukorral felteszem főni. Langyosra hűtöm. A 4 tojás sárgáját a cukorral és a liszttel csomómentesre keverem. Hozzákeverem a langyosra hűlt tejet, és kis lángon besűrítem. Ha kihűlt, hozzáadom a habosra kavart vajat, és a grillázs egy részét. Ezzel kenem meg a lapokat, és vonom be a tortát kívülről. A tetejét és az oldalait megszórom grillázzsal, és tetszés szerint díszítem. Én áfonyával tettem ez alkalommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése