2012. április 17., kedd

Húsvéti diós kalács

Húsvét hétfőjének reggelén rájöttem, hogy kevés a kenyér. Mivel kalácsot nem sütöttem, ezért kitaláltam, hogy valami kalácsfélét kellene sütnöm. Bubi mondta, hogy bejgli legyen, de az macerás, illetve időigényes.
Így az alábbi variációt ötlöttem ki hatalmas sikerrel. Seperc alatt nyomtalanul eltűnt. Egyszerűen ellenállhatatlan.
 A tésztához:
- 50 dkg búzaliszt
- 2 csomag instant élesztő
- 3,5 dl tej (2,8%-os)
- 3 csapott evőkanál porcukor
- 1 kávéskanál
- 5 dkg vaj
- 1 tojásnak a sárgája

Diótöltelék:
- 30 dkg dióbél
- 20 dkg porcukor
- 10 dkg háztartási kekszpor
- 10 dkg mazsola
- kevés reszelt citromhéj

Elkészítése:
A lisztből, élesztőből, langyos tejből, cukorból, sóból, olvasztott vajból és tojásnak a sárgájából kelttésztát csinálok. Jól kidolgozom, és letakarva langyos helyen megkelesztem.
3 dl vízből a cukorral szirupot főzök, ebbe beleöntöm a darált diót, összekeverem. Levéve a tűzről hozzákeverem a kekszport, a citromhéjat és a mazsolát.
Ha megkelt a tészta, kinyújtom téglalap alakúra és megkenem a krémmel. Szorosan feltekerem, majd kör alakban összeragasztom. A széleit bevagdosom, és elfordítom. Tojás sárgájával megkenem, és előmelegített sütőben kb 20 - 30 perc alatt készresütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése