2011. november 28., hétfő

Tepsiben sült palacsinta almával (Tejespite)

Idén nyáron Kecskeméten az egyik étteremben megakadt a szemem egy kívánatos desszerten. Megkérdeztem a pincért, hogy mi a neve. - Tejespite, válaszolta. - Az meg micsoda? - Tepsiben sült palacsinta.
Nem hagyott nyugodni a dolog. Utánaolvastam, és hát hozzátettem, elvettem belőle, és íme ez lett a végeredmény. Egymás után két nap is meg kellett sütnöm, a nagy sikerre való tekintettel. Közben lefertőztem vele nemcsak Európában élő barátaimat, rokonaimat, de Amerikában is már péntek délután tepsiben sült palacsintát sütött Judit a gyerekeknek.
Nem is csigázom tovább a kedélyeket. Leírom gyorsan ezt a végtelenül egyszerű, de annál nagyszerűbb desszert receptjét. Nem lehet elrontani. Pillanatok alatt elkészül, és az illat, ami belengi a lakást, semmihez sem hasonlítható. A vanília és a fahéj jeget olvasztó, lelket melengető illata jó kedvre derít mindenkit.
 
 Hozzávalók:
- 1, 5 teásbögrényi liszt (Ebből fél bögrényi lehet zabpehely.)
- 1, 5 teásbögrényi tej (Nyugodtan lehet több tejet hozzáadni. Ne legyen nagyon sűrű a tésztája.)
- 5 db tojás
- só
- 1 ek cukor (Ízlés szerint mehet több is bele)

- 3 ek cukor
- 1/2 tk fahéj
- vaj a tepsi kikenéséhez
- 2 nagy piros alma (Eperrel, meggyel, barackkal is nagyon finom.)

Elkészítése:
A lisztet, tejet, sót , tojást összekavarom 1 ek cukorral. Kivajazott tepsibe (35X 35 cm) öntöm a masszát. Az almákat meghámozom és vékony szeletekre vágom, és szép sorba lerakom a tészta tetejére. A három evőkanál cukrot összekeverem a fél teáskanálnyi fahéjjal és rászórom az almára. Előmelegített sütőben 200 fokon készre sütöm. A sütési idő nem több 15- 20 percnél. Langyosan a legfinomabb.
Ez így bőven elég is lenne, de úgy gondoltam, hogy felturbózom egy kis "vanília sodóval". Azért teszem idézőjelbe, mert nem az igazi vanília sodót készítettem el, hanem vettem egy csomag vaníliás pudingport, 5 ek cukorral, 1 kis csomag vaníliás cukorral és 8 dl tejjel egy hígabb öntetet készítettem. Tálalásnál ezzel locsoltam meg. A siker nem váratott magára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése