2011. szeptember 10., szombat

Zabkenyér

Ha kitalálok valamit, akkor azonnal hozzá is kezdek és pillanatok alatt el is készítem. Avokádó pástétom mellé szerettem volna valami töményebb friss kenyeret. Kísérleteztem zabpehellyel . Nagyon ízletes pékárú lett belőle.
Hozzávalók:
- 10 dkg fehér liszt
- 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
- 10 dkg zabpehely
- 1 tk Himalája só
- 5 ek olíva olaj
- 1 csomag szárított élesztő
- 2 dl langyos víz


Elkészítése:
A hozzávalókat jól összegyúrom, majd letakarva hagyom kelni kb egy óra hosszát. Olajos kézzel kis korongokat formázok. Lisztezett tepsibe helyezem. Tanácsos lett volna még egy kevés ideig keleszteni, de nekem nem volt türelmem, így idő előtt betoltam a sütőbe. Közepes hőmérsékleten 20 -25 perc alatt készre sütöm.
Ropogós kis kenyérkék jöttek ki a sütőből. Növényi pástétomokkal, de akár magában, üresen, kávé előtt szenzációs reggeli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése