2011. április 3., vasárnap

Teljes kiőrlésű lisztből készült pogácsa

Nagyné Török Évi féle recept alapján készítettem. Nagyon hálás vagyok neki ezért a szenzációs, egészséges receptért. Névnapom reggelén gyorsan sütöttem a lányoknak, hogy még langyosan kóstolhasanak belőle. Sajnos elég hideg volt március 10-én reggel és kihűlt, mire beértem az egyetemre, de frissessége miatt kapós volt. Gyorsélesztőt használtam, hogy ne kelljen várni a kelesztés miatt.
Egészséges hozzávalókból is lehet nagyon finom ételeket készíteni. Nem igaz a mondás, mely szerint ami finom az egészségtelen. Ha odafigyelünk egy kicsit, össze lehet hozni ínycsiklandó finomságokat tápláló hozzávalókból is. Ajánlom mindenkinek, hogy próbálkozzon, hiszen ha egyszer elveszítjük az egészségünket, akkor döbbenünk csak rá, hogy milyen kincs is van a hatalmunkban.
Hozzávalók:
- 1 kg liszt ( 60 dkg teljes kiőrlésű, 40 dkg fehér liszt)
- 1 pohár 450 gr-os tejföl
- 6 dkg friss élesztő vagy 2 csomag szárított
- 1 púpos evőkanál só
- 6- 8 dkg reszelt sajt
- 50 dkg vaj vagy Rama margarin
- tojás a kenegetéshez
- köménymag vagy szezámmag vagy sajt a szóráshoz

Elkészítése:
A hozzávalókat összegyúrom. Keleszteni nem kell. 3 részre osztom és ha nem használom fel egy alkalommal, akkor lefagyasztom.
Sütés előtt kinyújtom és hajtogatom, hogy leveles legyen. Tojássárgájával megkenem, beirdalom és köménymaggal vagy szezámmaggal megszórom a tetejét.
Gázsütőben 200 fokon sütöm. Nagyon fincsi melegen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése