2011. március 2., szerda

Agyagedényben főzött töltött káposzta

Töltött káposzta az Edit féle agyagedényben. Ó mióta készülök erre a pillanatra....Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen íze lesz ebben az edényben a káposztámnak. Mindenki azt rebesgette, hogy egészen más, sokkal jobb. Anyósomnak is volt egy ehhez hasonló edénye erre a célra és tényleg mindig szenzációs volt a töltött káposztája. Való igaz,én is megkedveltem. Nagy becsülete lesz ezután ennek az edénynek,de nemcsak azért, mert Edit csinálta. :-))
Hozzávalók:
- káposzta
- csirkemellfilé
- rizs
- tojás
- hagyma
- fokhagyma
- kapor
- csombor
- vegeta
- pirospaprika
- bors

Elkészítése:
A savanyított káposztát kicsit kiáztatom hideg vízben a só miatt. A káposztalevelek ereit kivágom.
A húst ledarálom, a hagymát apróra vágom és megdinsztelem. Hozzáadom a rizst, és a többi fűszereket, majd a húst. Pici vizet is adok hozzá és jól összekavarom vele, hogy a töltelék ne legyen kemény a főzést követően. Nagyon finom, ha 1- 2 savanyított káposztalevelet beledarálok a masszába.
Megtöltöm a leveleket. Az edény alját kibélelem 1- 2 káposztalevéllel majd vágottal szórom meg. Erre jönnek szépen körbe a kis töltelékek majd vágott és ismét töltelékek, amíg el nem fogy a hozzávalóm. Felöntöm vízzel, hogy jól ellepje, lefödöm és beteszem a sütőbe. Én az elején 250 fokon főztem majd levettem 220 fokra. 2,5- 3 óra alatt készül el. Ha leapad a víz, pótolom. Ez a fövési idő is nagyon relatív. Tűzhely függő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése