2011. február 22., kedd

Nap gyöngye keksz

Kispéterné Évikétől kaptam az eredeti receptet kb 12 évvel ezelőtt. Ő már akkor odafigyelt arra, hogy mit eszik és mit ad a családjának. Annak idején nagy kedvencünk volt nekünk is.
Most ez is Szabolcs kívánságára készült. Kért, hogy tegyem fel a blogomra a receptjét.
Nagggggyon fincsi lett. Kicsivel több mézet tettem bele, mint amennyit a recept ír és hát láss csodát............
Tényleg nagyon egyszerű a készítése, érdemes vele foglalkozni, mert valóban nem mindegy, hogy mit visz be az ember a szervezetébe.
A dobozban csokidarabkás keksz volt, ami  kísértetiesen hasonlít külsőre a mazsolás kekszemre, ezért tettem mellé. Egyébként azért vettem elő, mert benne tárolom néhány órán keresztül, amíg van mit.
 Hozzávalók:
- 20 dkg vaj
- 20 dkg zabpehely (én 2- 3 dekával többet tettem)
- 30 dkg liszt (én 2- 3 dekával kevesebbet tettem bele a zabpehely javára)
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 mk sütőpor
- 2 egész tojás
- 12- 14 dkg méz vagy 15 dkg barna cukor (ízlés szerint)
- 12 dkg mazsola
- 1 csomag hántolt natúr napraforgómag (sótlan és pörköletlen)

Elkészítése:
A vajat kicsit megolvasztom és mindent egyszerre hozzáadok. Jól összegyúrom a kezemmel. Kiolajozok egy tepsit és a kezemet is vékonyan, hogy ne ragadjak, mert egyébként elég ragadós a massza. Szóval olajos kézzel kis golyócskákat készítek majd lelapítom őket és egymás mellé helyezem a tepsiben. Közepes hőmérsékleten, előmelegített sütőben kb 20 percig sütöm. A recept többet ír, de szénné égne, ha addig hagynám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése