2011. január 25., kedd

Rahátos rizskoch

1982- ben Szabolcs születéséhez nagyon közel ettem életem első olyan rizskochját, amelyben rahát volt. Addig nem igazán kedveltem a rizskochot, bár a többieknek ízlett a meggyes variáció, amit sütöttem.
Nos, valamikor a történelem előtti időkben a szomszédasszonyom, aki egy rugbys fiatalember felesége és egy aranyos kislány édesanyja volt, megkínált eme rahátos variációval. Hát mondanom sem kell, beleszerettem. Most, hogy vettem 1 kiló rahátot, megsütök néhány finomságot, ami elképzelhetetlen enélkül. A rizskoch sem maradhat ki ebből a körből.
 Hozzávalók:
- 1,5 bögre rizs
- 2 bögre tej
- 1 bögre víz
- pici só
- 4 tojás
- 25 dkg rahát
- 1 csomag vaníliás cukor
- 4 dkg vaj
- cukor ízlés szerint

Elkészítése:
250 ml-es bögrét használok mérés céljából. A rizst felteszem főni pici sóval dupla adag folyadékba (1/3 víz, 2/3 tej). Mikor felfőtt, lefedem, leveszem takarékra a lángot és hagyom, hogy megduzzadjanak a szemek.
A tojások fehérjét különválasztom a sárgájától. A fehérjét kemény habbá verem, a sárgáját a cukorral kikavarom. Ha elkészül a rizs beleteszem a vajat, a vaníliát, a kis kockákra vágott rahát egy részét, a kikavart tojássárgáját, majd a végén beleforgatom a habot is. Vajazott tepsibe öntöm a masszát és a tetejére is teszek néhány szem szép színes rahátot. Kellemes gyümölcs ízűt sikerült kifognom.
Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten készre sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése