2011. január 26., szerda

Párnaleves

Szabadalmaztatnom kellene a nevét a leveskémnek, mert rákerestem a neten és egyetlen találatot sem hozott ki.
Gyermekkorom egyik kedvenc levese. Nagyon finomra tudta készíteni drága nagymamám. Lehet, hogy ő találta ki ezt a nevet??? Mint ahogy az "angyalbögyörőt" is? Angyalbögyörő= nudli. Ki tudja?????
Kicsit nehéz volt az emlékeimből előhalászni, hogy pontosan milyen is volt, de sikerült!!!!  30 év távlatából még szinte érzem az ízét, az illatát..... Az ebédlő hangulata, a gőzölgő leves látványa is elevenen él bennem.
Akkor leült mellém és hallgatott, én meg csak meséltem, meséltem, ami aznap történt velem mindent. És terveket szőttünk és ábrándoztunk és ismét komolyra vettük a dolgot..... Észre sem vettem és mindent a tudomásomra hozott, amit tudnom kell az életről, a barátságról, a fiúkról, a hűségről, a szeretetről, a megbocsátásról. Mesterien csinálta. Ismételten hálás vagyok Istennek, hogy Ő nevelt fel engem!!! Hiszem, hogy nincsenek véletlenek.
Hozzávalók:
- 6- 8 gerezd fokhagyma
- tej ízlés szerint
- tejföl ízlés szerint
- vegeta
- 4 késhegy pirospaprika
- só
- 4 tojás
- kb 6 ek liszt
- kevés olaj
- 1- 2 ek ecet
- 1/2 mk cukor

Elkészítése:
A tojásokat felverem, tojásonként késhegy sót és késhegy pirospaprikát, illetve kb 1 csapott ek lisztet számolok. Jól összedolgozom, inkább folyékonyabb legyen, mintsem nagyon kemény. Egy palacsintasütőt kiolajozok és kis omletteket süök belőle. Kb. 4- 5 db lesz ennyi tojásból. Szépen felkockázom és félreteszem addig, amíg a leves többi része elkészül.
Egy kevés olajjal nagyon világos fokhagymás rántást készítek. Felöntöm vízzel és egy kevés tejjel, vegetával fűszerezem. Amikor forr beledobálom a párnácskákat és még egy percig főzöm együtt is. Ecettel savanyítom és tejföllel tálalom. Egy gondolatnyi cukrot adok hozzá, de tényleg fél mokkáskanálnyit csupán, egyébként elrontja az egészet. Ecetből és tejfölből viszont bátran lehet tenni bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése