2011. január 9., vasárnap

Frankfurti leves

Ha nem csal az emlékezetem, akkor egyszer vagy kétszer főztem frankfurti levest életemben, pedig szeretjük Bubival. A fiúk viszont nem. Ennek ellenére megették hősiesen mindketten.
Elég gyatra képet készítettem róla. A magamét fotóztam le és abban bizony kevés volt a virsli, mivel én inkább anélkül eszem. Sietni kellett, mert Márknál vendég volt, így nem adhattam meg a módját. Tudjátok, ha megéhezik a társaság, akkor nem lehet várakoztatni az urakat. Minden lehetőleg azonnal kell. Senki nem foglalkozik azzal, hogy én mást is szeretnék csinálni vele, nemcsak megenni.

Hozzávalók:
- 1 fej vöröshagyma
- 1 fej kelkáposzta                                                                                                                                         - 3- 4 nagyobbacska krumpli
- 3- 4 gerezd fokhagyma
- 1 doboz tejföl
- 1 nagy csomag sajtli (Sága)
- só, bors, majoránna, őrölt kömény
- pirospaprika
- 1, 5 ek liszt
- kevés olaj

Elkészítése:
A hagymát apróra vágom és az olajon megdinsztelem. Paprikázom és felöntöm vízzel. A kelkáposztát felkockázom, a krumplit szintén. Egyszerre dobom bele a vízbe. Fűszerezem sóval, borssal, őrölt köménnyel és puhára főzöm. Egy kis edényben rántást készítek az olajból és lisztből. Paprikát szórok bele, felöntöm egy kis hideg vízzel és hozzáadom a leveshez. A felkarikázott virslit a rántással egyidőben főzöm bele. Préselek még bele egy kis fokhagymát, hozzáadom a majoránnát. Tálalás előtt belekeverem a tejfölt és máris lehet enni.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése