2010. november 22., hétfő

Ananászos- krémes

Andrisnak utaznia kellett vasárnap délután, mi meg délelőtt a mórahalmi vásárban nézelődtünk. Nyugodt voltam, mert az ebéd kész volt, de valami sütin törtem a fejem. Gyorsnak kellett lenni és finomnak. Ilyenkor szétnézek a hűtőben, a kamrában és ami éppen itthon van, abból dobok össze valamit.
Így történt ez most is.
Hozzávalók:
- 1 csomag mirelit leveles- vajas tészta
- 4 levél rétes lap
- 2 csomag Dr. Oetker vaníliás krémpor
- 0,5 dl tej
- 1 doboz ananászbefőtt
- 3 dl habtejszín

Elkészítése:
A leveles- vajas tésztát kinyújtom vékonyra, majd forró sütőben hirtelen megsütöm. Azért lényeges, hogy forró sütőbe süssem, hogy a zsiradék ne olvadjon ki belőle és szépen jöjjön fel a tészta, jó leveles legyen.
A rétes lapokat egyenként megkenegetem egy kis olajjal, egymásra rakom, felkockázom és megsütöm.
A krémport a tejjel kikavarom . Az ananászbefőtt levéből egy nagyon keveset a krémhez keverek. A habtejszínt felverem és óvatosan a krémhez adom. Ha a lapok megsültek, akkor a krémet a leveles- vajas tésztára halmozom, rászórom az ananászbefőttet majd a rétes lapokból készült négyzetecskékkel befedem. A tetejére lehet porcukrot szórni. Én anélkül ettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése