2010. október 31., vasárnap

Sütőtökös- csokis muffin & keksz

Lehetséges, hogy említettem már, de el kell mesélnem ismét, hogy a sütőtökös ételeket sokáig látni sem bírtam.
Magát a tököt szerettem és szeretem is megsütve, de süteményben, levesben vagy más formában szóba sem jöhetett. Na és most ugrik a majom a vízbe..........annyira finom ez a muffin, hogy leállni nem tudok vele az előítéleteim ellenére sem.
Szóval bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a hasát és olyan egészséges desszertekre vágyik, ami ellenállhatatlanul finom is!
Hozzávalók:
- 15 dkg vaj
- 20 dkg barna cukor ( lehet fehér is )
- 1 tk fahéj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 tojás
- 20 dkg liszt
- 1 tk szódabikarbóna vagy fél csomag sütőpor
-  8 dkg étcsokoládé
- 20 dkg sütőtök
- pici só
- 12 dkg zabpehely
- 10 dkg mazsola

Elkészítése:
A vajat megolvasztom a mikróban, a tököt megsütöm és lereszelem, a csokit is lereszelem. Mindezt egy mély tálban a többi hozzávalóval együtt jól összekeverem. Muffin papírkákba szedem és közepes lángon kb 20- 25 percig sütöm.
A kekszecskéket pedig úgy készítem, hogy egy tepsit kibélelek sütőpapírral, megvajazom és kanállal kis halmokat teszek rá. Ugyanúgy közepes lángon 20- 25 percig sütöm.
Elképzelhetetlen ízharmónia. A fahéj, a csoki a sütőtök valami csodálatos párosítás. A benne lévő mazsola meg csak hab a tortán.
Az igazság az, hogy még lelkiismeret furdalásom sem volt a " bűnözés " miatt, hiszen annyira egészséges minden, ami benne van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése