2010. szeptember 25., szombat

Szilvás rétes

Slágerré vált a szilva az utóbbi időben nálunk. Találtam apró szemű, de igazi besztercei szilvát, ami messze kimagaslóan aromásabb a többi szilvafajtánál. Ebből érdemes dzsemet, szilvásgombócot illetve süteményeket készíteni. Nyersen is fantasztikus!
Gyerekkoromban úgy ettem a besztercei szilvát, hogy a magja helyébe egy szem friss diót tettem, aminek a zsenge kis hártyáját lehúztam előzőleg róla. Érdemes kipróbálni, mert amellett, hogy finom, mindkettőnek önmagában is jótékony hatása van az egészségünkre, de a kettőnek együtt még inkább.
Vééégre Márknak is tetszett!!!
Hozzávalók:
- 2 csomag réteslap
- 1,5 kg szilva
- 1 kis üveg meggy dzsem
- 30dkg dióbél (darált)
- darált háztartási keksz (nem sok)
- fahéj kb 2 kk
- 4- 5 ek cukor (ízlés szerint)
- olaj vagy olvasztott vaj
- porcukor a hintéshez

Elkészítése:
A szilvát megmosom és jól lecsepegtetem a víztől. Kimagozom és egy tálban összekeverom a dióval, cukorral, fahéjjal és meggy dzsemmel.
Egy rúdhoz három lapot használok fel. Mindegyiket megkenem egy kis olvasztott vajjal. Ha nincs vaj, olaj is jó. Megszórom egy kis darált keksszel, hogy felfogja a fölösleges gyümölcslevet. Erre teszem az előkészített tölteléket. Ha túl sok levet ereszt, akkor azt otthagyom a tálban.
Az így elkészített tésztának a két végét behajtom, hogy sütés közben ne follyon ki a leve, majd szépen feltekerem. Én hat rúdat készítettem és szépen egymás mellé helyeztem egy nagyobb tepsibe kivajazott sütőpapírra. Megszúrkáltam, hogy a keletkezett gőz el tudjon távozni. Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten készre sütöttem. Porcukorral kínáltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése