2010. augusztus 9., hétfő

Sültpaprika- saláta

Bubi már a lépcsőházban izgalomba jött a sültpaprika illatától. Nekem is beindult a fantáziám és rámtörtek az emlékeim.
Annak idején Marosvásárhelyen mindennél jobban szerettem az őszt. Több oka volt ennek. A ragyogó napsütés ellenére nem volt elviselhetetlen a meleg. Bármerre néztem csodálatos színekben pompázott a természet. Valami megfoghatatlan nyugalom szállta meg olyankor a várost, no meg az én lelkemet.
Valahányszor olyan ablak alatt mentem el, ahonnan a sült padlizsán vagy a sültpaprika illata áradt kifele és töltötte meg az utcát, nekem mindig valahogy az ideális család képe ugrott be. Márpedig gyakori volt annakidején az eltevés. Elképzeltem, hogy anya főz szorgalmasan a gyerekek és apa örömére. Mint ahogy a Bibliában is le van írva, hogy milyen csodálatos, amikor mindenki jókedvből teszi a dolgát és nem magáért, hanem a másikért. Hogy örömöt szerezzen és ezáltal örülhessen is természetesen.
Meg vagyok győződve, hogy azok az illatok és azok az őszi napok sokban hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen lett a családhoz és a munkához való hozzáállásom.
Mai napig, ha hasonló illatokat érzek semmihez nem hasonlítható jó érzés símogatja a lelkemet. Hálás vagyok ilyenkor Istennek, hogy adott szerető családot, akiknek főzhetek.
Hátha valakinek az én ablakom alatt is beindul a fantáziája ?  :-)
 Hozzávalók:
- sárga húsú paprika
- kápia
- olíva olaj
- só
- bors
- ecet
- víz
- fokhagyma

Elkészítése:
Régebben felül sütöttem a tűzhelyen lángelosztóval. Elég macerás volt és nem győztem pucolni utána.
Most egy nagyobb tepsit kibéleltem fóliával és szépen teleraktam vegyesen a megmosott paprikákkal. 300 fokos sütőbe toltam és kb fél óráig sütöttem. 20 perc után megfordítottam őket, hogy ne csak az egyik fele égjen.
Miután kivettem jól befóliáztam és úgy hagytam majdnem fél óráig. Utána minden további nélkül szépen lehúztam a héját.
Egy tetővel ellátott dobozba raktam szép sorban. Minden sorra préseltem 1- 2 gerezd fokhagymát és meglocsoltam olíva olajjal jó bőven. A rétegezést addig folytatom, amíg a paprika tart.
Egy pohárban készítek egy kis ecetes cukros sós vizet. Azzal is nyakon öntöm, lefedem a dobozt és mehet a hűtőbe egy- két napra, hogy jól összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése