2010. július 4., vasárnap

Meggy dzsem és sárgabarack lekvár eltevése

Különleges élmény volt számomra mindig az eltevések ideje. Segítettem az előkészületekben az nagymamámnak és közben beszélgettünk mindenről, amit csak el lehet képzelni. Valójában ez volt az legérdekesebb része a dolognak. Nagyon értékesek voltak azok a beszélgetések. Mai napig is azokból élek. Észre sem vettem, hogy közben hogy nevelt. Fölvetettem egy témát és ahogyan elmondta a véleményét, ahogyan hozzászólt, az maga volt az online nevelés. Sokszor eszembe jut az aktív hallgatása. Soha nem éreztem azt, hogy esetleg únná azt, amit mondok . Figyelmesen végighallgatott és mindig tudott valami értékes dolgot mondani, ami nem volt kioktató vagy lebecsülő. Csak úgy szívtam magamba minden egyes szavát.
Visszatérve a lekvárfőzésre, én merőben másképp főzöm, mint ő. A barackot nem hámozom meg, mert nem tarom érdemesnek, hiszen nem kiállításra készül. Valójában időm nincs no meg sajnálom is kidobni a héját. Azonkívül ő hosszabb ideig főzte én meg 1 perc és 3 perc között.
A lényeg, hogy a hatás ugyanaz mindkét esetben.
 Hozzávalók 1 adaghoz:
- 1,25 kg magozott gyümölcs
- 0,50 kg cukor
- fél citrom leve vagy egy kanál citromsav
- 1 csomag Dzsem fix exra 2:1

Elkészítése:
A barackot és a meggyet kimagozom. Még hidegen összekeverem a cukorral és a Dzsem fixszel majd odateszem főni. A barackot most turmixolom, mert elég éretlen. A meggyet egészben hagyom. Belecsavarom a citrom levét vagy a citromsavat. Forrástól számítva 1 percig főzöm állandó kevergetés mellett.
Még forrón üvegekbe szedem, befedem és 5 percre fejjel lefele állítom őket.
Én soha nem dunsztolom. Be velük a kamrába minél hamarabb, hogy gyönyörködhessek bennük.
Ma 7 kg sárgabarackot és 5 kg meggyet tettem el.
Márk sütött palacsintát és a friss lekvárral ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése