2010. május 28., péntek

Epertorta egyszerűen

A sarki zöldséges Ilonka néninél vásároltam ezt a nagyon aromás epret. Márk szerint a világ legjobb boltosa címet érdemelné. Van benne valami szerintem is. Mindenkihez van egy - két kedves szava. Ha hiánycikk valami másnapra biztosan beszerzi. Vagy ha olyan árut kap, ami már délelőtt redszerint elfogy, akkor arra is hajlandó, hogy eltegyen belőle délutánig.
Az is előfordult már, hogy a reggeli nagy rohanásan megvettem nála a 2 szem almámat és már a megállóban volt a villamos. Mondta, hogy rohanjak, majd délután kifizetem.
Szóval boldog vagyok, hogy Isten ilyen és ehhez hasonló emberekkel vesz körül.
Majdnem elfelejtettem, a gyereket is emberszámba veszi. Cukorkával kedveskedik nekik. Ha csak én vásárolok, akkor is becsempész 3 szem cukorkát a szatyorba, merthogy három fiam van. Tudja ő, hogy Szabolcs már nem lakik itthon, de a 3 szem cukorka akkor sem maradhat el.
Remélem a fiaim is megörzik emlékezetükben örökre Ilonka nénit, ahogyan én is megőriztem a Karácsonyi bácsit a sarki vegyesboltból. :-) De azt hiszem, róla már meséltem.
 
Hozzávalók:
- 6 tojás
- 6 ek cukor
- 6 ek liszt

- eper ízlés szerint
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 0,5 dl tej
- 5 ek cukor

- 1 csomag habtejszín
- 1 csomag habfixáló
- 2 ek porcukor

Elkészítése:
A 6 tojásból, 6 ek cukorból és 6 ek lisztből piskótát sütök. Megfőzöm a pudingot fél liter tejjel és 5 ek cukorral. Hagyom, hogy kicsit hűljön a piskóta is és a puding is.
Eközben megmosom alaposan az epret és szalvétára helyezem, hogy lecsöpögjön róla a víz.
Ha kihűlt a piskóta, akkor középen kettőbe vágom és megtöltöm a pudinggal. Telerakom félbevágott eperrel és ráhelyezem a piskóta másik felét.
Felverem a habtejszínt 2 ek porcukorral. Ha félig kész, beleszórom a habfixálót és azzal együtt keményre verem. Rásimítom a torta tetejére. Csak semmi cicoma!! Az a lényeg, hogy finom legyen!
A tetejére zselatinba mártott félbevágott epreket pakoltam. Képzeljétek, a mentalevelet is belemártottam a zselatinba, hogy szép fényes legyen. Hát ez lett belőle:-(
Türelmünk az nem volt, míg megdermed egy kicsit a hab, de ez egyáltalán nem zavart bennünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése