2010. május 5., szerda

Babapiskótás- epres finomság

Hihetetlen információk birtokába jutottam a mai napon. Az eper a rózsafélék családjához tartozik és a gyümölcse valójában nem termés. Az apró aszmagtermések az elhúsosodott vacok (a virág kocsányának megvastagodott csúcsa) felszínén, vagy abba kissé besüllyedve találhatók. Ki gondolta volna????
Termés ide vagy oda, az eper az egyik legfantasztikusabb gyümölcs, ami létezik. Színe, illata, látványa, hatása mindent fölülmúl. Végtelen sok módja ismert az elkészítésének, de az ember ha szabadon engedi a fantáziáját, akkor sem ronthatja el a belőle készült csemegét.
Tegnap vettem a sarki Ilonka nénitől idén először belőle. Útközben gyorsan kitaláltam, hogy babapiskótával és tejszínhabbal készítem el, mert így seperc alatt kész van.
Íme az idei év első friss eperből (szamócából) készült finomsága. 


 Hozzávalók:
- 20 dkg finom babapiskóta
- 50 dkg eper
- 6 dl habtejszín
- 3 ek porcukor( ízlés szerint lehet több is )
- tej
- szamóca szörp
-2 csomag habfixáló

Elkészítése:
Egy kevés tejbe néhány csepp finom szamócaszörpöt töltök és abba mártogatom a babapiskótákat. Egy kisebb jénai tepsibe szépen sorban lerakom szorosan egymás mellé őket.
A habtejszínt félig felverem a cukorral, majd beleteszem a habfixálót és kemény habbá verem.
Figyelem! Nem szabad túl sok ideig verni, mert kitúrósodik a hab és élvezhetetlen lesz az állaga. Én is majdnem így jártam tegnap.
Beleturmixolom a habba az epret, néha csak beledarabolom vagy villával összetöröm. Sokkal jobban kijön az aromája.
Az epres habot ráöntöm a piskótára. Eperdarabkákkal díszítem. Nem árt kicsit betenni a hűtőbe, hogy az ízek jobban összeérjenek, no meg a hőmérséklete is hűljön egy keveset.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése