2010. április 15., csütörtök

Túrós csusza

Egy nagyon aranyos történetet hallottam a túrós csusza napjáról, merthogy van olyan akármennyire is furcsán hangzik.
Szeptember elsején ünneplik Szent Egyed napját. Ugyanezen a napon van a meteorológiai ősz első napja is. Megkérdezte valaki, hogy hát mikor van a csusza napja? Erre az volt a válasz, hogy Egyed napján:-)
Egyébként Márk nagyon szeretné, ha minden nap Egyed napja lenne. Tegnap este vérig sértődött, hogy túrós zsemlét csináltam az itthon lévő túróból és nem csuszát. Megigértem neki, hogy ma teljesül a kívánsága. És hát nálunk az ígéret szép szó......és be is tartjuk.
 
Hozzávalók:
- 50 dkg csusza tészta (én fodros kockát használtam)
- 50 dkg tehéntúró
- 50 dkg tejföl
- 50- 25 dkg szalonna
- olaj, só

Elkészítése:
A füstölt szalonnát apró kockára vágom és megpirítom. Kiszedem a zsírjából egy külön kis edénybe.
A tésztát sós vízben kifőzöm, leszűröm és beleforgatom a szalonna zsírjába.
Tehéntúróval, tejföllel és pirított szalonnával tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése