2010. április 7., szerda

Mákos guba

Jó dolog, ha egy háziasszony sokmindent szeret, mert akkor szívesen el is készíti azokat.
Én is így vagyok ezzel. Nem igazán sütök- főzök olyant, ami nem fogamra való.
Jó példa erre a mák. Karácsonykor szoktam mákos bejglit készíteni, egyébként nagyon ritkán van mákot tartalmazó süti nálunk.
Tegnap este Bubi evett volna valamit, de nem tudta eldönteni, hogy mit. Eszembe jutott, hogy ott van a húsvéti kalács, amit a bőség zavarában nem tudtunk megenni. Úgy döntöttem, hogy mákos guba lesz belőle.
Nagyon jól sikerült, még nekem is ízlett.
Hozzávalók:
- kalács vagy szikkadt kifli
- tej a kalács mennyiségétől függően
- méz
- mák
- vaj
- tojás

Elkészítése:
A kalácsot összevágtam, közben a tejet felforrósítottam. Belekevertem 6 dekányi vajat és 1 ek mézet, így öntöttem rá a kalács darabkákra. 2 egész tojást felvertem, ráöntöttem, megszórtam bőven darált mákkal és azzal is összekevertem óvatosan. Vajazott tepsipe szépen elterítettem és kb 20 percre- fél órára betettem a sütőbe. Közepes hőmérsékleten 180 fokon sütöttem.
Melegen ettük. Bubi evett hozzá meggy dzsemet is. A többiek anélkül.
Lehetséges, hogy ezután gyakrabban készítek hasonlót :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése