2010. április 28., szerda

Lenmagos kenyér zacskóban sütve

Sütöttem már zacskós kenyeret. Ez annyiban különbözik, hogy lenmagot is tettem bele.
A lenmag egyfajta csodaszer, agyműködést serkentő és kolesztereinszint csökkentő hatása miatt ér- és szívbetegekben szenvedőknek ajánlott a fogyasztása. A lenmagot az emésztés szabályozására használják. Nyákkészítmények formájában gyomor- és bélmegbetegedések, ízületi és egyéb gyulladások kezelésére is sikerrel alkalmazzák. Omega-3  tartalmának köszönhetően az érelmeszesedés kialakulásának megelőzésében is fontos szerepe van.

 Hozzávalók:
- 55 dkg finomliszt
- 15 dkg rétesliszt
- 4 dl langyos víz
- 4 dkg margarin
- 2 kismérő só
- 1,5 kismérő cukor
- 2 csomag szárított élesztő
- késhegynyi aszkorbinsav vagy kk ecet
- 2 ek áztatott lenmag (estétől reggelig)

Elkészítése:
A hozzávalókat betettem a kenyérsütőgépbe és normál programon megdagasztottam. Amikor leállt a dagasztás, kikapcsoltam és hagytam 45 percig kelni. Utána kivettem a gépből, kicsit átgyúrtam, bevagdostam a tetejét és egy sütőzacskóba helyeztem, majd vissza az edénybe. A sütőzacskót egy kicsit lazára hagytam, hogy legyen helye a tésztának a növekedéshez. A végét pedig behajtottam a tészta alá. 60 percig kelesztettem, majd hideg sütőbe toltam és 60 perc alatt készre sütöttem. Az elején 300 fokon, majd levettem 250 fokra, a vége fele 200 fokra. Gázsütőm van.
Gyönyörű lett. Alig várom, hogy kihűljön, hogy megkóstolhassuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése