2010. március 14., vasárnap

Virslis kifli pizzásan

Márk az édes süteményeimből nem mindig eszik, de virslis kifli vagy pizzás csiga jöhet bármilyen mennyiségben. Általában leveles vajas tésztából szoktam készíteni. Most azonban megkóstoltam Lilla szenzációs pizzás virslis kiflijét és úgy döntöttem, hogy kipróbálom. Márk nagyon lelkesen segített a készítésben. Következő alkalommal szerintem egymaga is eltudná készíteni.
Még sétálásra is kellett vinnünk néhányat belőle, hogy útközben majszolhassa.  Köszi Lilla!!!!

Hozzávalók:
- 50 dkg liszt
- 1 csomag szárított élesztő
- 0,5 dl olaj
- 2,5 dl langyos víz
- 1 csapott tk só
- 1 csapott tk cukor
- 14 db Füstli vagy valamilyen finom minőségi virsli
- pizzaszósz, ketchup, oregáno, sajt, köménymag

Elkészítése:
A lisztet, az olajat, az élesztőt, a cukrot, a sót a 2,5 dl vízzel alaposan összegyúrom. A tésztát négy részre osztom és kis köröket nyújtok belőlük. A köröket negyedelem, nyolcadolom és ha szükséges még kisebb cikkekre vágom. Megkenem vékonyan pizzaszósszal, ketchuppal. Szórok rá gondolatnyi oregánót. A szélesebbik végébe helyezem a négybe vágott virslit és feltekerem. Vajazott tepsibe szépen belerakom, tojással megkenem és szórok rá sajtot vagy köménymagot. Üresen is hagytam néhányat a Márk kedvéért.
Elfelejtettem leírni, hogy nem szükséges keleszteni. Sütés alatt szépen megkel, amennyire szükséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése